PROGRAMSKI MODEL RADA U VRTIĆU “MEDA”
Vrtići su formirani kao male zajednice dece i odraslih koji uče i dele životnu svakodnevnicu uz odgovarajuće timsko delovanje svih odraslih učesnika vaspitno-obrazovnog procesa (vaspitača, roditelja i drugih odraslih iz okruženja).
Otvorenom koncepcijom vaspitanja u Predškolskoj ustanovi Meda, vrtići su osmišljeni kao podržavajući životni prostori nalik porodičnom domu i “mreža” različitih mesta za učenje u okruženju:
- deca usvajaju moralne vrednosti aktivnom konstrukcijom znanja u interakciji sa socijalnom i fizičkom sredinom
- obrazovanje se shvata kao proces koga definišu principi postupanja, strategije učenja i podučavanja
- svi odrasli učesnici vaspitnog procesa rade na stimulisanju razvoja dečje moralne I intelektualne autonomije razmenjujući mišljenja sa decom
- deca se podstiču da samostalno odlučuju i prave lične izbore, uvažavajući različitosti i prihvatanje mišljenja drugih.
U vrtiću Meda želi se ZADOVOLJNO DETE koje spontano i samostalno zadovoljava sve svoje potrebe.